سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی:

مدیران روابط عمومی باید تحلیل‌گر باشند/ برخورد مسؤولان با مردم با روی گشاده باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید تحلیل صحیحی نسبت به فضای عمومی جامعه در اختیار داشته و تحلیل‌گر اجتماعی و اقتصادی جامعه باشند.
مدیران روابط عمومی باید تحلیل‌گر باشند/ برخورد مسؤولان با مردم با روی گشاده باشد
 
به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسینی صبح امروز در مراسم تجلیل از روابط عمومی‌های دستگاه‌های برتر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: باید به نوع نگاه و نقش دستگاه‌ها و سازمان‌ها در قبال نظام پرداخته شود و با تجزیه‌ و تحلیل و آسیب‌شناسی با آن‌ها برخورد شود.
 وی تصریح کرد: ساماندهی، سازماندهی، خدمت برای رفع مشکل، توسعه و تعالی کشور که در تمامی بخش‌ها تحت عنوان بخش‌های حاکمیت انجام می‌گیرد اموری بوده که باید برای صاحبان نظام یعنی مردم باشد.
 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: به‌طور قطع نوع نگاهی که در ساختار  سازمان‌ها وجود دارد باید با ارتباطات برون و درون‌سازمانی تنظیم و مدیریت شود.
 حسینی  با اشاره به اینکه اگر مدیر دستگاه‌ها در نوع نگاه به روابط عمومی‌ها عمیق و تخصصی باشد آن دستگاه موفق است، یادآور شد: باید مجموعه روابط عمومی‌ها نگاه مدیران دستگاه‌هایشان را به سمتی سوق دهند که در قبال مردم احساس مسؤولیت کرده و فعالیتشان در زندگی مردم و تقویت امید در جامعه اثرگذار باشد و موجب رفاه جامعه شود که در این راستا رسالت سنگینی بر دوش مسؤولان گذاشته شده است.
 وی با بیان اینکه نوساناتی که در بخش‌های احساسی وجود دارد در بخش علمی و تجربی وجود ندارد، اضافه کرد: برای بهره‌گیری از امکانات جامعه ابتدا اجماع مناسب و نگاه درست ایجاد شود.
 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی روابط عمومی دستگاه و رسانه‌ها را یک مجموعه واحد دانست و افزود: اگر نگاه تقسیم‌کار در بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها وجود داشته باشد فعالیت‌های صورت گرفته نمود و ظهور بهتری در جامعه می‌یابد.
حسینی گفت: ورود تشکیلاتی روابط عمومی‌ها اثرات دوچندان آن‌ها را در پی دارد.
 وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید تحلیل صحیحی نسبت به فضای عمومی جامعه در اختیار داشته باشند، اضافه کرد: مدیر روابط عمومی باید تحلیل‌گر اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد.
 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: نوع رفتاری که روابط عمومی‌ها در فضای اجتماعی خموده و ملتهب تنظیم می‌کنند متفاوت است.
 حسینی با اشاره به اینکه نوع گفتمان، رفتار، زمان و مکانی که این گفتار و رفتار را یک روابط عمومی از خود بروز می‌‌دهد باید از قبل برنامه‌ریزی‌شده باشد، افزود: متأسفانه از این امور غفلت شده است.
 وی با بیان اینکه در هم‌افزایی لازم در راستای حرکت جامعه به سمت تعالی و امید دچار چالش شده‌ایم، اضافه کرد: باید به این امر پرداخته شود.
 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در دهه فجر افکار عمومی به سمت پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ‌زنی بوده در حالی که باید این تفکر وجود داشته باشد که چرا و چگونه دهه فجر شکل گرفته است، تصریح کرد: نقش مردم، دین، اخلاق و نوع نگاه همیاری و همکاری که در پیروزی انقلاب و شکل‌گیری دهه فجر تأثیرگذار بوده باید در جامعه تبیین شود که اگر برای این موضوعات جایگاهی قائل نشویم و به آن‌ها نپردازیم و غفلت نماییم بدون شک دچار چالش می‌شویم.
حسینی ادامه داد: در همین راستا لازم بوده مجموعه روابط عمومی‌ها به این سمت حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخورد مسؤولان با مردم باید با روی گشاده باشد و این انتظار مردم است.

انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۱۸۷۲
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , استانداری , روابط عمومی‌