دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
سیدمرتضی موسوی نژاد

ناکارآمدی دولت یازدهم و درمان آن با انحراف افکار عمومی

حقیقتا در یکی از مواردی که دولت یازدهم و علی الخصوص شخص رئیس جمهور کارآمدی بالایی دارد، مسئله ی تعیین خط خبری رسانه هاست. مشاورین رئیس جمهور
ناکارآمدی دولت یازدهم و درمان آن با انحراف افکار عمومی
 
حقیقتا در یکی از مواردی که دولت یازدهم و علی الخصوص شخص رئیس جمهور کارآمدی بالایی دارد، مسئله ی تعیین خط خبری رسانه هاست. مشاورین رئیس جمهور پس از موج خبری فیش های حقوقی که از اندک عملیات های موفق خبری منتقدین دولت بود، به فکر چاره افتاد.

طبق معمول برای اینکه اذهان مردم از مسئله ای به مسئله ی دیگر منحرف شود، در مقابل فیش های حقوقی مسئله ی لغو کنسرت ها در مشهد مطرح شد. فارغ از اینکه به این سوال پاسخ داده نشد که چرا اجرای کنسرت ها در قم محل بررسی قرار نمی گیرد و دولت به دنبال آن است که روابط خود را با برخی از مراجع همچون گذشته حسنه نگه دارد، باید گفت که مانورهای خبری این چنینی، مسئله ی جدیدی نیست.

به عنوان مثال در اوایل دولت یازدهم، زمانی که هواپیماییکه مسیر تهران به طبس را طی می کرد، سقوط کرد و  در همان روز حادثه برای قطاری پیش آمد و باعث کشته شدن ده ها تن از هموطنان عزیزمان شد، رئیس جمهور برای انحراف از افکار عمومی، درست مقابل رهبر انقلاب موضع تندی گرفت.

در آن زمان وقتی رهبر انقلاب یکی از وظایف حکومت اسلامی را به سمت بهشت هدایت کردن مردم شمردند، روحانی در مقابل گفت: مردم را به زور شلاق نمی توان به بهشت برد.
پر واضح است که منظور رهبری انقلاب به زور بردن مردم به بهشت نبود، که اصولا به بهشت بردن مسئله ای زوری نیست و نیاز به ایمان قلبی دارد. ضمن اینکه شبیه این موارد، رئیس جمهور به کرات در وظایف حکومت اسلامی در سخنرانی ها و کتب خود اشاره نموده است. این تضاد خود به خوبی نشان می دهد که این موضع گیری صرفا یک بازی رسانه ای است.

برجام و ۵+۱
* همچنین رئیس جمهور در مقابل ناکامی های پی در پی در برجام که محصول عهدشکنی های آمریکا و شرکای اوست، برای ادامه دادن به این انحراف افکار عمومی، مساله ی فضای مجازی را مطرح می کند. 
سوال بزرگ اینجاست که دولت خود برای فضای مجازی جز افزایش پهنای باند که به اعتراف روزنامه وقایع الاتفاقیه -ارگان رسمی حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان- بستری گسترده برای نقد دولت شده، چه کرده است؟

آیا ما شاهد گزارشی از سوی دولت هستیم که میزان درآمد ایرانیان از فضای مجازی چقدر افزایش یافته است؟ یا اینکه ما شاهد گزارشی بودیم که مرگ جانگداز ستایش ۵ ساله محصول گسترش ولنگارانه ی اینترنت در دولت تدبیر و امید است؟

یکی دیگر از شاهد مثال های فرافکنی دولت و بازی های رسانه ای آن، مسئله مزخرف خواندن مسکن مهر است که نوعی دیگر از بازی های رسانه ای است که در جواب نبود برنامه ی این دولت برای حل مشکل مسکن است. 

اوایل این دولت مسکن اجتماعی مطرح شد و باز رها گردید و دیگر دولت فقط به ناسزا گفتن به مسکن مهر ادامه داد.
آخرین مثال هم از این بازی های رسانه ای، پوشاندن فاجعه کرسنت است که در قالب قراردادهای جدید نفتی در وزارت نفت ارائه شده است.  وزیر نفت در پاسخ به این انتقادها به بگم بگم روی آورده و منتقدین را تهدید کرد.

پر واضح است که این عملکرد رسانه ای دولت که با همسویی روزنامه های زنجیره ای همراه است، حاصل ناکارآمدی است و دولت یازدهم درمان درد بی درمان ناکارآمدی خود را در انحراف افکار عمومی می بینید. رای مردم در انتخابات آینده روشنگر همه مسائل خواهد بود.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۵۲
مرجع : سمعک نیوز
کلمات کليدی: اشتغال, انحراف افکار عمومی, دولت, کنسرت, ناکارآمدی