حجت‌الاسلام و المسلمین گرامی؛

در انتظار فجر عدالت

8 آذر 1396 ساعت 20:38

حجت‌الاسلام و المسلمین گرامی: شیعه امامیه معتقد است امامت مقامی مقامی است که از جانب خدا و به واسطه پیامبر برای امت پس از او جعل شده و امام کسی است که سرنوشت امور دینی و دنیایی مردم در دست اوست. از این‌رو شیعیان منتظرند تا در دولت کریمه آن حضرت جامعه اخلاقی را تجربه کنند و همه چیز بر پایه عدالت سامان یابد.


امروز خورشید مهربان‌تر از همیشه بیدار می‌شود. روز از شبانه‌های تو آغاز می‌شود تا جهان بزرگیت را ببیند، چون ابراهیم خلیل علیه‌السلام در برابر بنایی که فروریختند. جهان خلاصه‌ای از لبخند توست که امامتت را تمام آبشارها قیام می‌کنند و جنگل‌ها قامت می‌بندند.
امروز، روز آغاز مهربانی خداوند با دنیاست، روز مهربانی تو با جان‌های تشنه ما. امروز، روز آشنایی و آشتی لبخند و آینه‌هاست، روز شکوفایی گل‌های محمدی در دامنه نام شکوهمند تو. امروز عطر گل‌های محمدی فراگیر می‌شود و باغ‌های عصمت در شکوه امامتت شکوفه خواهندکرد.
آقاجان همچون ابراهیم خلیل علیه‌السلام آتش‌ها را گلستان کرده‌ای... امروز نوح کشتی نجاتش را به دست تو می‌سپارد تا سینه سخت‌ترین طوفان‌ها را به سوی ساحل‌های امن بشکافی.
ای یگانه منجی، از امروز سکان هدایت بشر به دست توست، از امروز شادی ما آغاز خواهدشد.
اندیشه مهدویت در مذهب تشیع به دلیل مسئله امامت و جایگاه اعتقادی آن که در فرهنگ شیعه، تداوم رسالت است، جایگاه رفیعی دارد.
شیعه امامیه معتقد است امامت مقامی مقامی است که از جانب خدا و به واسطه پیامبر برای امت پس از او جعل شده و امام کسی است که سرنوشت امور دینی و دنیایی مردم در دست اوست. از این‌رو شیعیان منتظرند تا در دولت کریمه آن حضرت جامعه اخلاقی را تجربه کنند و همه چیز بر پایه عدالت سامان یابد.
انتظار ظهور یک مصلح بزرگ آسمانی و امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاودان امری فطری و طبیعی است که با ذات انسان سر و کار دارد و زمان و مکان نمی‌شناسد و نیز مختص قوم و ملت خاصی نیست. از این رو، همگان براساس فطرت ذاتی خود مایلند روزی فرارسد که جهان در پرتو ظهور رهبری الهی و با عنایت پروردگار از ستم نجات یابد و انسان‌ها از تیره‌روزی و نابسامانی رهاشوند و سرانجام به کمال مطلوب و زندگی شرافتمندانه دست‌یابند.
یکی از سوالات در باب مبحث مهدویت این است که چگونه می‌توان از فیوضات امام غائب بهره‌مند شد؟!
امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف واسطه فیض بین خالق و مخلوق است و علم و هدایت به واسطه او به مخلوقات می‌رسد. آن حضرت به عنوان یکی از معصومین علیهم‌السلام، هدف نهایی خلقت جهان و انسان است. همانگونه که مخلوقات در خلقت خود نیازمندند، موجودات عالم هم اصل وجودشان به واسطه امام است و هم نعمت‌هایی را که درطول حیات خود دارند، به واسطه وجود با برکت امام است.دنیا به واسطه بقای او باقی است و مخلوقات به برکت او روزی داده می‌شوند.  
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
     
                                                                                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                   


کد مطلب: 10761

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/note/10761/انتظار-فجر-عدالت

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir